Közeleg az ünnepi időszak, sőt már rengeteg boltban találkozhatunk karácsonyi tematikájú termékekkel. A kiskereskedelem számára kiemelt hetek, hónapok következnek, de a vendéglátóipari egységek is nagy forgalomra számíthatnak. A nagy rohamra érdemes alaposan felkészülni, kezdve a fizetési folyamatok optimalizálásával.
Rugalmas megoldásból nincs hiány
Már nem kell sok idő ahhoz, hogy a nagyobb városokban megnyíljanak a karácsonyi vásárok. Rengeteg árus, kiskereskedelmi egység települ ki ilyenkor a forgatagba. A nagy rohamra azonban rugalmas, hatékony megoldásokkal kell felkészülni. Ilyenek például a BizPay által elérhető szolgáltatások, amelyek keretein belül akár szezonális POS terminált is igényelhetünk.
Kétféle igényt szokás megkülönböztetni. Az egy teljes szezonon keresztül használt eszköz (minimum 5-6 hónap), illetve az ennél rövidebb időre kért eszközök. A különbség a két megközelítés között fontos.
Az első esetben egy teljes szezonra igényelt POS terminál akár a szezon lejárta után is az ügyfélnél maradhat. Itt lehetőség van a szolgáltatás szüneteltetésére azokra a hónapokra, amikor éppen nincs szükség az eszközre, ezzel minimalizálni lehet a költségeket. Egy téli sípálya esetében tökéletes választás egy ilyen terminál, ami visszatérően és tartósan magas forgalmat bonyolít le.
A másik választás, amikor csak rövid időre vagy egy-egy eseményre van szükség POS terminálra. Ilyen lehet egy fesztivál vagy a már említett karácsonyi vásár. A terminált a használat után vissza kell küldeni. További költségek is felmerülhetnek, mint a szállítási díj, ezért is kell előre tervezni és kiszámítani pontosan a kiadásokat.
Ahhoz, hogy megfelelően tudja egy kereskedő kezelni a szezonális forgalmat, és semmilyen fennakadás ne legyen, időben kell kiválasztani a fizetési szolgáltatást, a POS terminált.
Vannak innovatív megoldások
Ha nem akarunk egy külön terminállal bajlódni, hanem egy mobiltelefont vagy tabletet használni POS terminálként, akkor a Tap on Mobile alkalmazás lehet az ideális választás. Ezzel rengeteg költséget lehet megtakarítani a hagyományos megoldásokhoz képest. Rugalmasan, hatékonyan fizethetnek a vásárlók a szezonális üzletekben és vendéglátóipari egységekben. A fizetési folyamat könnyebb lesz a vállalkozás és az ügyfél számára egyaránt.
A szezonális üzleti időszakok, mint ami most is következik a karácsony miatt, tökéletes lehetőséget biztosítanak a vállalkozások számára, hogy a forgalmat és a bevételt maximalizálják. Ehhez azonban elengedhetetlen az olyan folyamatokra is figyelni, mint a fizetés.
Nem mindegy, hogy melyik szolgáltatót választjuk
Nincs is annál kellemetlenebb, mint amikor egy vásárló fizetni szeretne, de a terminál nem működik, technikai hibát jelez, pedig a vevő bankkártyáján van elég fedezet. Ezzel elveszítünk (legalább) egy ügyfelet, de további fennakadások is lehetnek. Menjünk biztosra, és keressünk minőségi fizetési szolgáltatót!